Szukasz korzystnej oferty PBN? Nie czekaj! Kliknij w to miejsce.
Żeby klient wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej nowe rzetelne i przydatne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – przydatne jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową lub firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są często stosowane jako jeden z komponentów wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a później trzeba poświęcać wiele godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
Prywatne sieci portali świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są istotne dane telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, adres e-mail bądź telefon oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym rejestrze biznesowym czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Druga skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, bowiem napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach w sieci traktują jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały wiarygodne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim z finansami, aktualnymi informacjami, prawem i zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO